Размисли по темата за кръщенето! Gedanken zum Thema der Taufe! Thoughts on the topic of baptism!

20.07.2024 05:11

Quelle: Institut Für Christliche Forschung (IFCF)

Изненадващо е, скъпи приятели, когато четем в Деяния 18, стихове 24 до 28, че въпреки че Аполос е знаел за Исус и е бил изпълнен с Духа, той е знаел само за кръщението на Йоан.

Защото е легитимен въпрос как се различават кръщението на Исус и това на Йоан.

Деяния 18:24 А в Ефес дойде един юдеин на име Аполос, родом от Александрия, човек красноречив и учен в Писанията. 25 Този човек беше наставен в Господния път и говореше със страст в Духа, и поучаваше правилно за Исус, но знаеше само за кръщението на Йоан. 26 Той започна да проповядва свободно и открито в синагогата. Когато Прискила и Акила го чуха, те го взеха при себе си и му обясниха по-точно Божия път. 27 Но когато се канеше да отиде в Ахая, братята го насърчиха и писаха на учениците с молба да го приемат. И когато дойде там, той много помогна на повярвалите по благодат. 28 Защото той твърдо опровергаваше юдеите и доказваше открито чрез писанията, че Исус е Христос. 

Така. Йоан проповядва покаяние за опрощение на греховете. И Аполос вероятно е знаел за това кръщение.

Марк 1:4 И така, Йоан беше в пустинята, кръщаваше и проповядваше кръщението на покаяние за опрощение на греховете.

Лука 3:16 Йоан отговори и каза на всички: Аз ви кръщавам с вода; но този, който е по-силен от мен, идва; Не съм достоен да развържа ремъците на обувките му; той ще ви кръсти със Светия Дух и с огън.

Това може да бъде и кръщението, което имаме днес в кръстосаното разбиране.

Но Исус кръщава с кръщението на Божието царство. И това след като учениците получиха Светия Дух.

Деяния 10:47 Може ли някой да откаже вода за кръщение на онези, които са получили Светия Дух, точно както ние?

И така, Йоан проповядва, че ще дойде някой в ​​името на Бог, който ще кръщава с огън, но Исус дойде да провъзгласи Божието царство.

Не мислиш ли?

Gedanken zum Thema der Taufe!

Es ist überraschend, liebe Freunde, wenn wir in der Apostelgeschichte 18 in den Versen 24 bis 28 lesen, dass Apollos zwar von Jesus wusste und vom Geist erfüllt war, aber nur von der Taufe des Johannes wusste.

Weil es eine berechtigte Frage ist, worin sich die Taufe Jesu und die des Johannes unterscheidet.

Apg 18, 24 Es kam aber nach Ephesus ein Jude mit Namen Apollos, aus Alexandria gebürtig, ein beredter Mann und gelehrt in der Schrift. 25 Dieser war unterwiesen im Weg des Herrn und redete brennend im Geist und lehrte richtig von Jesus, wusste aber nur von der Taufe des Johannes. 26 Er fing an, frei und offen zu predigen in der Synagoge. Als ihn Priszilla und Aquila hörten, nahmen sie ihn zu sich und legten ihm den Weg Gottes noch genauer aus. 27 Als er aber nach Achaia reisen wollte, ermunterten ihn die Brüder und schrieben den Jüngern, sie möchten ihn aufnehmen. Und als er dahin gekommen war, half er denen viel, die gläubig geworden waren, durch die Gnade. 28 Denn er widerlegte die Juden kräftig und erwies öffentlich durch die Schriften, dass Jesus der Christus ist. 

Nun. Johannes predigte die Busse zur Vergebung der Sünden. Und diese Taufe dürfte Apollos gekannt haben.

Mk 1,4 so war Johannes in der Wüste, taufte und predigte die Taufe der Buße zur Vergebung der Sünden.

Lk 3,16 antwortete Johannes und sprach zu allen: Ich taufe euch mit Wasser; es kommt aber der, der stärker ist als ich; ich bin nicht wert, dass ich ihm die Riemen seiner Schuhe löse; der wird euch mit dem Heiligen Geist und mit Feuer taufen.

Das dürfte auch etwa die Taufe sein, welche wir heute im Kreuzverständnis haben.

Jesus aber tauft mit der Taufe des Reiches Gottes. Und das, nachdem die Jünger den Heiligen Geist empfangen haben.

Apg 10,47 Kann auch jemand denen das Wasser zur Taufe verwehren, die den Heiligen Geist empfangen haben ebenso wie wir?

Johannes also predigte, dass da einer im Namen Gottes kommen wird, der mit Feuer tauft, Jesus aber ist gekommen, um das Reich Gottes zu verkünden.

Glaubst Du nicht?

Thoughts on the topic of baptism!

It is surprising, dear friends, when we read in Acts 18, verses 24 to 28, that although Apollos knew about Jesus and was filled with the Spirit, he only knew about John's baptism.

Because it is a legitimate question how the baptism of Jesus and that of John differ.

Acts 18:24 Now there came to Ephesus a Jew named Apollos, a native of Alexandria, an eloquent man and learned in the Scriptures. 25 This man was instructed in the way of the Lord, and spoke with passion in the Spirit, and taught correctly about Jesus, but knew only about the baptism of John. 26 He began to preach freely and openly in the synagogue. When Priscilla and Aquila heard him, they took him to themselves and explained to him the way of God more precisely. 27 But when he was about to go to Achaia, the brothers encouraged him and wrote to the disciples asking them to receive him. And when he had come there, he greatly helped those who believed by grace. 28 For he strongly refuted the Jews, and proved openly by the scriptures that Jesus is the Christ. 

So. John preached repentance for the forgiveness of sins. And Apollos probably knew about this baptism.

Mark 1:4 So John was in the wilderness, baptizing and preaching the baptism of repentance for the remission of sins.

Luke 3:16  John answered and said to all, I baptize you with water; but the one who is stronger than me is coming; I am not worthy to untie the straps of his shoes; he will baptize you with the Holy Spirit and with fire.

This could also be baptism, which we have today in the cross-understanding.

But Jesus baptizes with the baptism of the kingdom of God. And this after the disciples received the Holy Spirit.

Acts 10:47 Can anyone deny baptismal water to those who have received the Holy Spirit just as we have?

So John preached that one would come in the name of God who would baptize with fire, but Jesus came to proclaim the kingdom of God.

Do not you think?

Alleine kann ich nur verlieren, aber gemeinsam sind wir stark.
Wer mehr über mich erfahren will, dem empfehle ich meine Bücher

Antworten

Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!