Шпиони срещу Исус! Spione gegen Jesus! Spies against Jesus!

17.06.2024 05:30

Quelle: Institut Für Christliche Forschung (IFCF)

Строго погледнато, скъпи приятели, това, което виждаме в Матей 26 в стихове от 69 до 76 за Петър, който просто се страхува за живота си, е по-малко изненадващо от това, което две прислужници ни показват тук.

Матей 26:69 А Петър седеше отвън в двора. И една слугиня дойде при него и каза: И ти беше с Исус от Галилея. 70 Но той се отрече пред всички, като каза: Не знам какво говориш. 71 И когато излезе през портата, друг го видя и каза на онези, които бяха там: И това беше с Исус от Назарет[3]. 72 И той отново се отрече и се закле, казвайки: Не познавам човека. 73 И след малко онези, които стояха там, се приближиха и казаха на Петър: Наистина и ти си един от тези, защото езикът ти те издава. 74 Тогава той започна да се кълне и да се кълне, казвайки: Не познавам човека. И веднага петелът пропя. 75 Тогава Петър си спомни думата, която беше казал Исус: Преди да пропее петелът, три пъти ще се отречеш от Мене. И той излезе и плака горко. 

Две прислужници, които очевидно също са били с Исус. Защото иначе нямаше да разберат кой е там. Но реши да предприеме действия срещу Исус и неговите последователи.

Дори днес изпитваме едно и също нещо отново и отново. Една сплотена общност може да се държи заедно, независимо колко добре е, колкото и хуманно да е, без значение колко добронамерено е за хората:

Винаги ще има хора, които идват само за да подкопаят общността.

Хора, които настройват привържениците на една партия или доктрина едни срещу други, за да спечелят в крайна сметка самите те. Точно както на тези две прислужници им беше платено нещо, за да отидат при Исус. шпиони.

Не мислиш ли?

Spione gegen Jesus!

Genau genommen, liebe Freunde ist es weniger überraschend, was wir da in Matthäus 26 in den Versen 69 bis 76 von Petrus erleben, der hat einfach Angst um sein Leben, als das was uns hier zwei Mägde zeigen.

Matthäus 26,69 Petrus aber saß draußen im Hof. Und es trat eine Magd zu ihm und sprach: Und du warst auch mit dem Jesus aus Galiläa. 70 Er leugnete aber vor ihnen allen und sprach: Ich weiß nicht, was du sagst. 71 Als er aber hinausging in die Torhalle, sah ihn eine andere und sprach zu denen, die da waren: Dieser war auch mit dem Jesus von Nazareth[3]. 72 Und er leugnete abermals und schwor dazu: Ich kenne den Menschen nicht. 73 Und nach einer kleinen Weile traten hinzu, die da standen, und sprachen zu Petrus: Wahrhaftig, du bist auch einer von denen, denn deine Sprache verrät dich. 74 Da fing er an, sich zu verfluchen und zu schwören: Ich kenne den Menschen nicht. Und alsbald krähte der Hahn. 75 Da dachte Petrus an das Wort, das Jesus gesagt hatte: Ehe der Hahn kräht, wirst du mich dreimal verleugnen. Und er ging hinaus und weinte bitterlich.

Zwei Mägde die offenbar auch bei Jesus waren. Denn: Sonst wüssten sie nicht, wer dort war. Sich aber entschlossen gegen Jesus und seine Anhänger vorzugehen.

Auch heute erleben wir immer wieder das selbe. Da kann eine eingeschworene Gemeinschaft noch so gut zusammenhalten, noch so menschlich sein, es den Menschen noch so gut meinen:

Es wird immer wieder Menschen geben, die nur kommen um die Gemeinschaft zu unterlaufen.

Menschen, welche die Anhänger einer Partei oder Lehre gegeneinander aufbringen, um letztlich selbst Profit daraus zu schlagen. So wie diese beiden Mägde wohl dafür, dass sie zu Jesus gingen, etwas bezahlt erhielten. Spione.

Glaubst Du nicht?

Spies against Jesus!

Strictly speaking, dear friends, what we see in Matthew 26 in verses 69 to 76 of Peter, who is simply afraid for his life, is less surprising than what two maids show us here.

Matthew 26:69 Now Peter sat outside in the courtyard. And a maid came to him and said, And you were also with Jesus from Galilee. 70 But he denied before them all, saying, I know not what you say. 71 And as he went out into the gate, another saw him, and said to them that were there, This also was with Jesus of Nazareth[3]. 72 And he denied again, and swore, saying, I know not the man. 73 And after a little while those who stood there came near and said to Peter, Truly you are also one of these, for your language betrays you. 74 Then he began to curse himself, and to swear, saying, I know not the man. And immediately the cock crowed. 75 Then Peter remembered the word that Jesus had said: Before the cock crows, you will deny me three times. And he went out and wept bitterly. 

Two maids who were apparently also with Jesus. Because otherwise they wouldn't know who was there. But decided to take action against Jesus and his followers.

Even today we experience the same thing again and again. A close-knit community can stick together no matter how well it is, no matter how humane it is, no matter how well-meaning it is for people:

There will always be people who come just to undermine the community.

People who turn the supporters of a party or doctrine against each other in order to ultimately profit from it themselves. Just like these two maids were paid something for going to Jesus. Spies.

Do not you think?

Alleine kann ich nur verlieren, aber gemeinsam sind wir stark.
Wer mehr über mich erfahren will, dem empfehle ich meine Bücher

Antworten

Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!