Исусе, Цар на евреите! Jesus, König der Juden! Jesus, King of the Jews!

30.03.2024 06:44
#1
avatar

Quelle: Institut Für Christliche Forschung (IFCF)

Винаги е изненадващо, скъпи приятели, колко малко дори някои събратя по вяра мислят за това какво всъщност научаваме за Исус от Библията. И в никакъв случай не означава, че той е Бог. Но царят на евреите.

Вчера, Разпети петък според западното учение, което на Изток се случва чак следващата седмица, Исус умря на кръста. А надписът на кръста гласи: Исус от Назарет, цар на евреите. И въпреки че Пилат е помолен да остави да се напише, че той е твърдял само това, Пилат казва: Каквото съм написал, съм го написал.

Йоан 19:16 Тогава той им предаде Исус, за да бъде разпнат. Но те го взеха 17 и той сам понесе кръста и излезе на мястото, което се нарича Лобното място, Голгота на иврит. 18 Там го разпнаха и с него други двама от двете страни, с Исус в средата. 19 Но Пилат написа надпис и го постави на кръста; и беше написано: Исус от Назарет, цар на евреите. 20 Много юдеи прочетоха този надпис, защото мястото, където Исус беше разпнат, беше близо до града. И беше написано на иврит, латински и гръцки. 21 Тогава главните свещеници на юдеите казаха на Пилат: „Не пиши „Цар на юдеите“, а че той каза: „Аз съм царят на юдеите“. 22 Пилат отговори: Каквото писах, писах.

Следователно изглежда е имало спор дали Исус, който е посрещнат на Цветница в Йерусалим като син на Давид, т.е. цар, не е кралят в крайна сметка. Пилат със сигурност изглежда е бил убеден в това.

Матей 21:9 И множествата, които вървяха пред него и които го следваха, викаха, казвайки: Осанна на Сина на Давид! Благословен идещият в името Господне! Осанна във висините!

И Павел също учи този Исус като Христос. Отново като крал.

Деяния 17:1 След като минаха през Амфиполис и Аполония, стигнаха до Солун, където имаше юдейска синагога. 2 А Павел, според обичая си, влезе при тях и в три съботи разисква с тях от Писанията, 3 обяснявайки и разяснявайки, че Христос трябва да страда и да възкръсне от мъртвите, и че това е Христос; Исус, който ви проповядвам.

Крал, който не получи кралството си. Точно както много крале и императори се чувстват днес.

Не мислиш ли?

Jesus, König der Juden!

Es ist immer wieder überraschend, liebe Freunde, wie wenig sogar manche Glaubensbrüder darüber nachdenken, was man über Jesus tatsächlich aus der Bibel erfährt. Und zwar in keinster Weise, dass er Gott ist. Sondern der König der Juden.

Am gestrigen Tag, dem Karfreitag nach westlicher Lehre, im Osten kommt dies ja erst nächste Woche, starb Jesus am Kreuz. Und die Aufschrift am Kreuz lautet: Jesus von Nazareth, König der Juden. Und obwohl man Pilatus ersucht, er möge doch schreiben lassen, dass dieser dies nur behauptet hätte, meint Pilatus: Was ich geschrieben habe, habe ich geschrieben.

Johannes 19, 16 Da überantwortete er ihnen Jesus, dass er gekreuzigt würde. Sie nahmen ihn aber, 17 und er trug selber das Kreuz und ging hinaus zur Stätte, die da heißt Schädelstätte, auf Hebräisch Golgatha. 18 Dort kreuzigten sie ihn und mit ihm zwei andere zu beiden Seiten, Jesus aber in der Mitte. 19 Pilatus aber schrieb eine Aufschrift und setzte sie auf das Kreuz; und es war geschrieben: Jesus von Nazareth, der Juden König. 20 Diese Aufschrift lasen viele Juden, denn die Stätte, wo Jesus gekreuzigt wurde, war nahe bei der Stadt. Und es war geschrieben in hebräischer, lateinischer und griechischer Sprache. 21 Da sprachen die Hohenpriester der Juden zu Pilatus: Schreibe nicht: Der Juden König, sondern dass er gesagt hat: Ich bin der Juden König. 22 Pilatus antwortete: Was ich geschrieben habe, das habe ich geschrieben.

Es scheint daher eine Streitfrage darum bestanden zu haben, ob Jesus, den man am Palmsonntag in Jerusalem als Sohn Davids, also König begrüßt, nicht doch der König ist. Pilatus scheint jedenfalls davon überzeugt gewesen zu sein.

Mt 21,9 Die Volksmengen aber, die vor ihm hergingen und nachfolgten, riefen und sprachen: Hosanna dem Sohn Davids! Gepriesen ⟨sei⟩, der da kommt im Namen des Herrn! Hosanna in der Höhe!

Und auch Paulus lehrt diesen Jesus als Christus. Wiederum als König.

Apostelgeschichte 17, 1 Nachdem sie aber durch Amphipolis und Apollonia gereist waren, kamen sie nach Thessalonich, wo eine Synagoge der Juden war. 2 Nach seiner Gewohnheit aber ging Paulus zu ihnen hinein und unterredete sich an drei Sabbaten mit ihnen aus den Schriften, 3 indem er eröffnete und darlegte, dass der Christus leiden und aus den Toten auferstehen musste, und dass dieser der Christus ist; der Jesus, den ich euch verkündige. 

Ein König, der nicht an sein Reich kam. So wie es heute zu Tage auch vielen Königen und Kaisern geht.

Glaubst Du nicht?

Jesus, King of the Jews!

It is always surprising, dear friends, how little even some fellow believers think about what we actually learn about Jesus from the Bible. And in no way does it mean that he is God. But the King of the Jews.

Yesterday, Good Friday according to Western teaching, which in the East doesn't happen until next week, Jesus died on the cross. And the inscription on the cross reads: Jesus of Nazareth, King of the Jews. And although Pilate is asked to let it be written that he only claimed this, Pilate says: What I have written, I have written.

John 19:16 Then he delivered Jesus to them to be crucified. But they took him, 17 and he carried the cross himself and went out to the place that is called the Place of the Skull, Golgotha ​​in Hebrew. 18 There they crucified him, and with him two others on either side, with Jesus in the middle. 19 But Pilate wrote an inscription and put it on the cross; and it was written, Jesus of Nazareth, King of the Jews. 20 Many Jews read this inscription, because the place where Jesus was crucified was near the city. And it was written in Hebrew, Latin and Greek. 21 Then the chief priests of the Jews said to Pilate, “Do not write, ‘King of the Jews,’ but that he said, ‘I am the King of the Jews. 22 Pilate answered, What I have written, I have written.

There therefore seems to have been a dispute as to whether Jesus, who is greeted on Palm Sunday in Jerusalem as the son of David, i.e. king, is not the king after all. Pilate certainly seems to have been convinced of this.

Matthew 21:9 And the multitudes that went before him and that followed him cried out, saying, Hosanna to the Son of David! Blessed is he who comes in the name of the Lord! Hosanna in the highest!

And Paul also teaches this Jesus as Christ. Again as king.

Acts 17:1 After they had passed through Amphipolis and Apollonia, they came to Thessalonica, where there was a synagogue of the Jews. 2 Now Paul, according to his custom, went in to them, and on three Sabbaths reasoned with them from the Scriptures, 3 explaining and expounding that the Christ must suffer and rise from the dead, and that this is the Christ; the Jesus I proclaim to you.

A king who didn't get his kingdom. Just as many kings and emperors feel today.

Do not you think?

Alleine kann ich nur verlieren, aber gemeinsam sind wir stark.
Wer mehr über mich erfahren will, dem empfehle ich meine Bücher

 Antworten

 Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!