Бог показва много пътища! Gott zeigt viele Wege! God shows many ways!

11.02.2024 14:02
#1
avatar

Quelle: Institut Für Christliche Forschung

Един въпрос, който получавам отново и отново, скъпи приятели, е защо евангелистите правят толкова различни изявления. Ще бъде ли това умишлено? И аз така мисля! Всъщност може да има нещо в това: Пол мисли така.

1 Коринтяни 1:12 Но имам предвид това, че единият от вас казва: Аз съм на Павел, другият, аз съм на Аполос, третият, аз съм на Кифа, четвъртият, аз съм на Христос. 13 Как? Може би Христос е разделен? Павел ли беше разпнат заради вас? Или си бил кръстен в името на Павел? 14 Благодаря на Бога, че не съм кръстил никого от вас освен Крисп и Гай, 15 за да не каже някой, че сте кръстени в мое име. 16 И аз също кръстих Стефанас и неговия дом; иначе не знам друг да съм кръщавал. 17 Защото Христос не ме изпрати да кръщавам, а да проповядвам благовестието, не с мъдри думи, за да не се унищожи Христовият кръст.

И неговите ученици идват при Исус и казват, че някой, който не е от тях, проповядва за Исус. И Исус казва:

Матей 12:30 Който не е с Мене, е против Мене; и който не събира с мене, разпилява.

Да, Бог знаеше, че хората са различни и че най-добрата форма на реклама е поляризацията и той използваше това съзнателно.

Gott zeigt viele Wege!

Eine Frage die ich immer wieder erhalte, liebe Freunde, ist die Frage, warum die Evangelisten so unterschiedliche Aussagen treffen. Ob das Absicht wäre? Und ich glaube ja! Da könnte tatsächlich etwas dran sein: Paulus meint dazu.

1.Korinther 1, 12 Ich meine aber dies, dass unter euch der eine sagt: Ich gehöre zu Paulus, der andere: Ich zu Apollos, der Dritte: Ich zu Kephas, der Vierte: Ich zu Christus. 13 Wie? Ist Christus etwa zerteilt? Wurde denn Paulus für euch gekreuzigt? Oder seid ihr auf den Namen des Paulus getauft? 14 Ich danke Gott, dass ich niemanden unter euch getauft habe außer Krispus und Gaius, 15 damit nicht jemand sagen kann, ihr wäret auf meinen Namen getauft. 16 Ich habe aber auch Stephanas und sein Haus getauft; sonst weiß ich nicht, ob ich noch jemanden getauft habe. 17 Denn Christus hat mich nicht gesandt zu taufen, sondern das Evangelium zu predigen – nicht mit weiser Rede, auf dass nicht das Kreuz Christi zunichtewerde.

Und zu Jesus kommen seine Jünger und erzählen, dass jemand über Jesus predigt, der nicht zu ihnen gehört. Und Jesus meint hierzu:

Mt 12,30 Wer nicht mit mir ist, der ist gegen mich; und wer nicht mit mir sammelt, der zerstreut.

Ja, Gott hat gewusst, dass die Menschen unterschiedlich und die beste Art der Werbung das Polarisieren ist und hat dies bewusst eingesetzt.

God shows many ways!

One question I get again and again, dear friends, is why the evangelists make such different statements. Would that be intentional? And I think so! There could actually be something to it: Paul thinks so.

1 Corinthians 1:12 But I mean this, that one of you says, I belong to Paul, the other, I to Apollos, the third, I to Cephas, the fourth, I to Christ. 13 How? Is Christ perhaps divided? Was Paul crucified for you? Or were you baptized in the name of Paul? 14 I thank God that I have not baptized any of you except Crispus and Gaius, 15 so that no one can say that you were baptized in my name. 16 And I also baptized Stephanas and his household; otherwise I don't know if I have baptized anyone else. 17 For Christ did not send me to baptize, but to preach the gospel, not with wise speech, lest the cross of Christ come to nothing.

And his disciples come to Jesus and say that someone who is not one of them is preaching about Jesus. And Jesus says:

Matthew 12:30 Whoever is not with me is against me; and whoever does not gather with me scatters.

Yes, God knew that people are different and that the best form of advertising is polarization and he used this consciously.

Alleine kann ich nur verlieren, aber gemeinsam sind wir stark.
Wer mehr über mich erfahren will, dem empfehle ich meine Bücher

 Antworten

 Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!