Спор в ранната общност! Streit in der Urgemeinde! Dispute in the early community!

09.01.2024 06:37
#1
avatar

Quelle: Institut Für Christliche Forschung

Изненадващо е, скъпи приятели, когато виждаме, че още по времето на ранната църква е имало спорове не само между общностите. Не, основните мисионери Петър и Павел - Исус искаше да построи своята църква върху Петър - също не бяха съгласни. Но Павел е този, който увещава Петър, а не Петър, който увещава Павел.

Намираме за този спор в Галатяни, глава 2 в стихове от 11 до 18:

Галатяни 2:11 Но когато Кифа дойде в Антиохия, аз му се противопоставих в очите, защото беше сгрешил. 12 Защото преди да дойдат някои от Яков, той ядеше с езичниците; Но когато те дойдоха, той се оттегли и се отдели, защото се страхуваше от тези на обрязаните. 13 И другите юдеи също постъпиха лицемерно с него, така че дори Варнава беше измамен в лицемерие с тях. 14 Но когато видях, че те не постъпват правилно според истината на евангелието, казах на Кифа открито пред всички: Ако ти, юдеин, живееш като езичник, а не като юдеин, защо насилваш езичниците да живея като евреин?? 15 Ние сме евреи по рождение, а не езичници грешници. 16 Но знаейки, че човек не се оправдава чрез дела по закона, но чрез вяра в Исус Христос, ние също повярвахме в Христос Исус, за да можем да се оправдаем чрез вяра в Христос, а не чрез дела по закона; Защото чрез делата на закона никой не се оправдава[1]. 17 Но ако ние, които търсим да се оправдаем чрез Христос, се окажем грешници, дали Христос служител на греха? Далеч да е! 18 Защото, ако съградя това, което съм съборил, правя себе си престъпник. 19 Защото чрез закона умрях за закона, за да живея за Бога. Разпнат съм с Христос. 20 Живея, но сега не живея аз, а Христос живее в мен. Защото това, което сега живея в плът, живея чрез вяра в Божия Син, който ме възлюби и предаде Себе Си за мен. 21 Не отхвърлям Божията благодат; Защото, ако правдата идва чрез закона, Христос умря напразно.

И това не е съвсем маловажен аргумент. Защото повдига въпроса доколко делата биха били необходими за вярата. Яков изглежда е заел позицията на Петър тук.

Яков 2:20 Сега разбираш ли, глупави човече, че вярата без дела е безполезна?

И до каква степен Исус би премахнал закона или не. За да можете да видите:

Ранната общност не е съгласна с основите на християнската вяра.

Но дали това всъщност са основите? Или Исус ни научи на нещо съвсем различно от това, което имаше предвид:

Матей 6:33 Първо търсете Божието царство и Неговата правда и всичко това ще бъде ваше.

Мнението беше, че всъщност има само два вида хора. Тези, които събират и неговите противници.

Матей 12:30 Който не е с Мене, е против Мене; и който не събира с мене, разпилява.

Не мислиш ли?

Streit in der Urgemeinde!

Es ist überraschend, liebe Freunde, wenn wir sehen, dass es bereits in der Zeit der Urgemeinde nicht nur zwischen Gemeinden Streit gab. Nein, sich auch die Hauptmissionare Petrus und Paulus, auf Petrus wollte Jesus ja seine Gemeinde bauen, nicht einig waren. Es aber Paulus ist, der Petrus und nicht Petrus der Paulus ermahnt, ist.

Über diesen Streit finden wir im Galaterbrief im Kapitel 2 in den Versen 11 bis 18:

Galater 2,11 Als aber Kephas nach Antiochia kam, widerstand ich ihm ins Angesicht, denn er hatte sich ins Unrecht gesetzt. 12 Denn bevor einige von Jakobus kamen, aß er mit den Heiden; als sie aber kamen, zog er sich zurück und sonderte sich ab, weil er die aus der Beschneidung fürchtete. 13 Und mit ihm heuchelten auch die andern Juden, sodass selbst Barnabas verführt wurde, mit ihnen zu heucheln. 14 Als ich aber sah, dass sie nicht richtig handelten nach der Wahrheit des Evangeliums, sprach ich zu Kephas öffentlich vor allen: Wenn du, der du ein Jude bist, heidnisch lebst und nicht jüdisch, warum zwingst du dann die Heiden, jüdisch zu leben? 15 Wir sind von Geburt Juden und nicht Sünder aus den Heiden. 16 Doch weil wir wissen, dass der Mensch durch Werke des Gesetzes nicht gerecht wird, sondern durch den Glauben an Jesus Christus, sind auch wir zum Glauben an Christus Jesus gekommen, damit wir gerecht werden durch den Glauben an Christus und nicht durch Werke des Gesetzes; denn durch des Gesetzes Werke wird kein Mensch gerecht[1]. 17 Sollten wir aber, die wir durch Christus gerecht zu werden suchen, sogar selbst als Sünder befunden werden – ist dann Christus ein Diener der Sünde? Das sei ferne! 18 Denn wenn ich das, was ich niedergerissen habe, wieder aufbaue, dann mache ich mich selbst zu einem Übertreter. 19 Denn ich bin durchs Gesetz dem Gesetz gestorben, damit ich Gott lebe. Ich bin mit Christus gekreuzigt. 20 Ich lebe, doch nun nicht ich, sondern Christus lebt in mir. Denn was ich jetzt lebe im Fleisch, das lebe ich im Glauben an den Sohn Gottes, der mich geliebt hat und sich selbst für mich dahingegeben. 21 Ich werfe nicht weg die Gnade Gottes; denn wenn durch das Gesetz die Gerechtigkeit kommt, so ist Christus vergeblich gestorben.

Und es ist ein nicht ganz unerheblicher Streit. Weil der die Frage in den Raum stellt, wie weit denn Werke für den Glauben notwendig wären. Jakobus scheint hierbei die Position von Petrus ergriffen zu haben.

Jak 2,20 Willst du nun einsehen, du törichter Mensch, dass der Glaube ohne Werke nutzlos ist?

Und wie weit Jesus das Gesetz aufgehoben hätte oder nicht. So das man sieht:

Die Urgemeinde war sich in den Grundfesten des christlichen Glaubens nicht einig.

Aber sind dies überhaupt die Grundfesten. Oder hat uns Jesus etwas vollkommen anderes gelehrt, als er meinte:

Mt 6,33 Trachtet zuerst nach dem Reich Gottes und nach seiner Gerechtigkeit, so wird euch das alles zufallen.

Die Meinung vertrat, dass es eigentlich nur zwei Arten von Menschen gibt. Diejenigen die sammeln und seine Gegner.

Mt 12,30 Wer nicht mit mir ist, der ist gegen mich; und wer nicht mit mir sammelt, der zerstreut.

Glaubst Du nicht?

Dispute in the early community!

It is surprising, dear friends, when we see that even in the time of the early church there were disputes not only between communities. No, the main missionaries Peter and Paul - Jesus wanted to build his church on Peter - did not agree either. But it is Paul who admonishes Peter and not Peter who admonishes Paul.

We find about this dispute in Galatians chapter 2 in verses 11 to 18:

Galatians 2:11 But when Cephas came to Antioch, I opposed him to his face, because he had done wrong. 12 For before some of James came, he was eating with the Gentiles; But when they came, he withdrew and separated himself, because he feared those of the circumcision. 13 And the other Jews also acted with him in hypocrisy, so that even Barnabas was deceived into hypocrisy with them. 14 But when I saw that they were not acting correctly according to the truth of the gospel, I said to Cephas openly in front of everyone, If you, a Jew, live like a Gentile and not a Jew, why do you force the Gentiles to live like a Jew? ? 15 We are Jews by birth, not Gentile sinners. 16 But knowing that a man is not justified by works of the law, but through faith in Jesus Christ, we also have believed in Christ Jesus, that we may be justified by faith in Christ, and not by works of the law ; For by the works of the law no man is justified[1]. 17 But if we who seek to be justified through Christ are found to be sinners ourselves, is Christ a minister of sin? Far be it! 18 For if I build up what I have torn down, I make myself a transgressor. 19 For I died to the law through the law, that I might live to God. I am crucified with Christ. 20 I live, but now it is not I who lives, but Christ who lives in me. For what I now live in the flesh, I live by faith in the Son of God, who loved me and gave himself up for me. 21 I do not throw away the grace of God; For if righteousness comes through the law, Christ died in vain.

And it's a not entirely insignificant argument. Because it raises the question of how far works would be necessary for faith. James seems to have taken Peter's position here.

James 2:20 Do you now understand, you foolish man, that faith without works is useless?

And to what extent Jesus would have abolished the law or not. So that you can see:

The early community did not agree on the foundations of the Christian faith.

But are these actually the foundations? Or did Jesus teach us something completely different than what he meant:

Matthew 6:33 Seek first the kingdom of God and his righteousness, and all these things will be yours.

The opinion was that there are actually only two types of people. Those who collect and his opponents.

Matthew 12:30 Whoever is not with me is against me; and whoever does not gather with me scatters.

Do not you think?

Alleine kann ich nur verlieren, aber gemeinsam sind wir stark.
Wer mehr über mich erfahren will, dem empfehle ich meine Bücher

 Antworten

 Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!