Истината е субективна! Wahrheit ist subjektiv! Truth is subjective!

28.11.2023 05:22
#1
avatar

Quelle: Institut Für Christliche Forschung

Изненадващо е, скъпи приятели, когато четем в 1 Йоаново глава 5 в стихове 18 до 21, че този, който е роден от Бог, вече не съгрешава. Защото познавам много хора, които със сигурност бих описал като новородени християни. Само: те съгрешават.

Не, приятели, не познавам човек, който винаги да казва истината. И има основателна причина за това. Дори и да се опита, винаги казвайте истината. Той не може да го направи. Защото истината е просто субективна.

Всеки човек възприема своята лична истина. Абсолютната истина съществува само в Бог. Но това е, което търсим. Ние следваме Исус по пътя към Бога.

Всеки човек греши? Но: наистина ли съгрешава?

Ако погледнете 10-те заповеди, които също включват „Не убивай“, кой от вас никога не е убивал муха или „Не лъжесвидетелствай“, тогава, строго погледнато, всеки би съгрешил.

Тогава никой нямаше да се роди отново. И ще ви кажа съвсем честно: ако някой е твърдял, че това, което казвам, не се отнася за него, значи е потвърдил тезата. Би било лъжа. Иначе Исус нямаше да може да каже на жената, която убиваше с камъни, някои казваха, че това била Мария Магдалена, бъдещата му съпруга, „Нека този, който е безгрешен, пръв да хвърли камъка“.

Но в действителност не става въпрос за грях. Но за греха срещу Святия Дух. Мангвълът на благотворителността. И аз съм съгласен с Йоан, когато той казва в глава 5 от стих 4:

1 Йоаново 5:4 Защото всичко, което е родено от Бога[3], побеждава света; и това е победата, която победи света: нашата вяра. 5 Но кой побеждава света, освен този, който вярва, че Исус е Божият Син?

Което вероятно би означавало: Всеки, който е роден наново пред Бог, спазва единствения действащ закон, който изпълнява всички останали:

Ga 5:14 Защото целият закон може да се обобщи с една дума: „Обичай ближния си като себе си.“

Не мислиш ли?

Wahrheit ist subjektiv!

Es ist überraschend, liebe Freunde, wenn wir im 1.Johannesbrief im Kapitel 5 in den Versen 18 bis 21 lesen, dass der der aus Gott geboren ist, nicht mehr sündigt. Weil ich zahlreiche Menschen kenne, die ich durchaus als wiedergeborene Christen bezeichnen würde. Nur: Die sündigen.

Nein, Freunde, ich kenne keinen Menschen der immer die Wahrheit sagt. Und das hat einen guten Grund. Selbst wenn er es versuchen würde, immer die Wahrheit zu sagen. Er kann es nicht. Weil Wahrheit einfach subjektiv ist.

Ein jeder Mensch seine persönliche Wahrheit wahrnimmt. Die absolute Wahrheit nur in Gott besteht. Den wir allerdings suchen. Wir Jesus auf dem Weg zu Gott folgen.

Jeder Mensch sündigt? Aber: Sündigt er wirklich.

Würde man es an den 10 Geboten betrachten, zu denen auch das „Du sollst nicht töten“, wer von Euch hat noch nie eine Fliege totgeschlagen, oder aber auch das „Du sollst nicht falsch Zeugnis sprechen“ gehört, dann würde genau genommen ein jeder Mensch sündigen.

Dann wäre niemand neu geboren. Und ich sage es Euch ganz ehrlich: Wenn nun einer behauptete, das was ich gerade sage trifft bei ihm nicht zu, so hat er die These bestätigt. Es wäre eine Lüge. Sonst hätte Jesus bei der Frau mit der Steinigung, manche behauten, es wäre Maria Magdalena, seine spätere Ehefrau gewesen, nicht sagen können „Wer ohne Fehler ist, der werfe den ersten Stein“.

Es geht aber in Wahrheit nicht um das sündigen. Sondern um die Sünde gegen den Heiligen Geist. Den Mangwl an Nächstenliebe. Und da gebe ich Johannes schon Recht, wenn dieser im Kapitel 5 ab Vers 4 meint:

1.Johannes 5,4 Denn alles, was aus Gott geboren[3] ist, überwindet die Welt; und dies ist der Sieg, der die Welt überwunden hat: unser Glaube. 5 Wer aber ist es, der die Welt überwindet, wenn nicht der, der glaubt, dass Jesus der Sohn Gottes ist?

Was wohl bedeuten würde: Wer vor Gott neu geboren wurde, der hält das einzig heutige, aber alle anderen erfüllende Gesetz:

Ga 5:14 Denn das ganze Gesetz lässt sich in dem einen Wort zusammenfassen: »Liebe deinen Nächsten wie dich selbst.«

Glaubst Du nicht?

Truth is subjective!

It is surprising, dear friends, when we read in 1 John chapter 5 in verses 18 to 21 that he who is born of God sins no more. Because I know numerous people who I would certainly describe as born-again Christians. Only: they sin.

No, friends, I don't know anyone who always tells the truth. And there's a good reason for that. Even if he tried, always tell the truth. He can not do it. Because truth is simply subjective.

Every person perceives their personal truth. The absolute truth only exists in God. But that's what we're looking for. We follow Jesus on the way to God.

Every person sins? But: does he really sin?

If you were to look at the 10 commandments, which also include “Thou shalt not kill,” who among you has never killed a fly, or “Thou shalt not bear false witness,” then, strictly speaking, everyone would man sin.

Then no one would be born again. And I'll tell you quite honestly: If someone claimed that what I'm saying doesn't apply to them, then they have confirmed the thesis. It would be a lie. Otherwise Jesus would not have been able to say to the woman who was stoning, some said that it was Mary Magdalene, his future wife, “Let him who is without fault cast the first stone”.

But in reality it's not about sinning. But about sin against the Holy Spirit. The mangwl of charity. And I agree with John when he says in chapter 5 from verse 4:

1 John 5:4 For whatever is born of God[3] overcomes the world; and this is the victory that has overcome the world: our faith. 5 But who is it that overcomes the world, except he who believes that Jesus is the Son of God?

Which would probably mean: Anyone who has been born anew before God keeps the only current law that fulfills all others:

Ga 5:14 For the whole law can be summed up in one word: “Love your neighbor as yourself.”

Do not you think?

Alleine kann ich nur verlieren, aber gemeinsam sind wir stark.
Wer mehr über mich erfahren will, dem empfehle ich meine Bücher

 Antworten

 Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!