Помогнете където, когато и както можете! Helfen, wo, wann und wie Du kannst! Help where, when and how yo

13.11.2023 05:49
#1
avatar

Quelle: Institut Für Christliche Forschung

Изненадващо е, скъпи приятели, когато четем в Деяния на апостолите в глава 5 в стихове 3 до 5 как е функционирала ранната църква преди Павел. Че всички хора, които искаха да станат християни, продадоха всичко, за да дадат парите на църквата. Така че човек се чуди дали Исус вече е действал така?

Деяния 5:3 И Петър каза: Анание, защо Сатана изпълни сърцето ти, така че излъга Светия Дух и задържа част от парите за нивата? 4 Не можа ли да запазиш полето, когато го имаше? И когато го продадоха, не можа ли да направиш това, което искаш? Защо заложи това в сърцето си? Не си излъгал хората, а Бог. 5 Когато Анания чу тези думи, той падна на земята и издъхна. И голям страх обзе всички, които чуха това.

Защото тази история изобщо не звучи като това, което много хора предполагат. Мисля, че ранната църква би била лишена.

Деяния 3:6 Но Петър каза: Нямам нито сребро, нито злато; Но това, което имам, ти го давам: В името на Исус Христос от Назарет, стани и ходи.

Вчера срещнах просяк. Кой пръв ни предложи цигара. Което ние отхвърлихме. Тогава искахме цигара. И тогава след няколко минути поисках няколко евро. Което не можахме да му дадем, защото току-що дойдохме от битпазара.

Когато отидем на битпазар, бюджетът ни е планиран предварително. Просто вземете със себе си определена сума пари. Защото портфейла на жена ми беше откраднат веднъж между входа на една Била и касата. А на битпазарите, казаха ни продавачите, се краде много.

И така просто не останаха пари. Изявлението на Петър към слепия в Деяния 3:6, че той няма злато и сребро, не означава непременно, че той ги няма. Просто в този момент не беше взел със себе си.

Не мислиш ли?

Helfen, wo, wann und wie Du kannst!

Es ist überraschend, liebe Freunde, wenn wir in der Apostelgeschichte im Kapitel 5 in den Versen 3 bis 5 lesen, wie vor Paulus, die Urgemeinde funktionierte. Das alle Menschen die Christ werden wollten alles verkaufen, um der Gemeinde das Geld zu geben. So das man sich fragt, ob Jesus auch schon so agierte?

Apostelgeschichte 5, 3 Petrus aber sprach: Hananias, warum hat der Satan dein Herz erfüllt, dass du den Heiligen Geist belogen und etwas vom Geld für den Acker zurückbehalten hast? 4 Hättest du den Acker nicht behalten können, als du ihn hattest? Und konntest du nicht auch, als er verkauft war, noch tun, was du wolltest? Warum hast du dir dies in deinem Herzen vorgenommen? Du hast nicht Menschen, sondern Gott belogen. 5 Als Hananias diese Worte hörte, fiel er zu Boden und gab den Geist auf. Und es kam eine große Furcht über alle, die dies hörten.

Denn diese Geschichte klingt überhaupt nicht so wie es viele vermuten. Ich meine, dass die Urgemeinde mittellos gewesen wäre.

Apg 3,6 Petrus aber sprach: Silber und Gold habe ich nicht; was ich aber habe, das gebe ich dir: Im Namen Jesu Christi von Nazareth steh auf und geh umher!

Gestern traf ich einen Bettler. Der zuerst uns eine Zigarette anbot. Die wir ablehnten. Dann von uns eine Zigarette wollte. Und danach nach ein paar Minuten auch noch nach ein paar EURO fragte. Die wir ihm, weil wir gerade vom Flohmarkt kamen, nicht geben konnten.

Dann nämlich, wenn wir auf einen Flohmarkt gehen, wird unser Budget im Voraus geplant. Wird einfach nur eine bestimmte Menge Geld mitgenommen. Weil man meiner Frau zwischen dem Eingang eines Billas und der Kassa schon einmal die Brieftasche gestohlen hat. Und auf Flohmärkten, das haben uns die Verkäufer erzählt, viel gestohlen wird.

Und so war einfach kein Geld mehr da. Die Aussage an den Blinden, den Petrus in der Apostelgeschichte 3,6 erklärt, dass er kein Gold und Silber hätte, muss nicht unbedingt geheißen haben, dass er es nicht hatte. Sondern nur, das er in diesem Moment keines mit sich genommen hatte.

Glaubst Du nicht?

Help where, when and how you can!

It is surprising, dear friends, when we read in Acts of the Apostles in chapter 5 in verses 3 to 5 how the early church functioned before Paul. That all people who wanted to become Christians sold everything to give the church the money. So that one wonders whether Jesus already acted like that?

Acts 5:3 And Peter said, Ananias, why has Satan filled your heart, so that you have lied to the Holy Spirit and kept back some of the money for the field? 4 Couldn't you have kept the field when you had it? And when it was sold, couldn't you still do what you wanted? Why did you set this in your heart? You didn't lie to people, but to God. 5 When Ananias heard these words, he fell to the ground and gave up the ghost. And great fear came upon all who heard this.

Because this story doesn't sound at all like what many people assume. I think that the early church would have been destitute.

Acts 3:6 But Peter said, I have neither silver nor gold; But what I have I give to you: In the name of Jesus Christ of Nazareth, arise and walk.

Yesterday I met a beggar. Who first offered us a cigarette. Which we rejected. Then we wanted a cigarette. And then after a few minutes I asked for a few euros. Which we couldn't give him because we just came from the flea market.

When we go to a flea market, our budget is planned in advance. Just take a certain amount of money with you. Because my wife's wallet was stolen once between the entrance to a Billa and the cash register. And at flea markets, the sellers told us, a lot is stolen.

And so there was simply no money left. Peter's statement to the blind man in Acts 3:6 that he had no gold and silver did not necessarily mean that he did not have them. It's just that he hadn't taken any with him at that moment.

Do not you think?

Alleine kann ich nur verlieren, aber gemeinsam sind wir stark.
Wer mehr über mich erfahren will, dem empfehle ich meine Bücher

 Antworten

 Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!