Кой всъщност е Тимъти? Wer eigentlich ist Timotheus? Who actually is Timothy?

08.11.2023 06:23
#1
avatar

Quelle: Institut Für Christliche Forschung

Изненадващо е, скъпи приятели, когато четем в 1 Тимотей глава 1, стих 18, че пророчествата са направени предварително за Тимотей. Защото някой може да попита как пророчеството изобщо е познавало Тимотей предварително. Но също така би ни било много интересно да разберем какъв вид пророчества са били тези.

1 Тимотей 1:18 Давам ти тази заповед, сине мой Тимотей, според пророчествата, които дойдоха преди теб, така че с тяхната сила да воюваш в добрата битка

И става още по-изненадващо, когато виждаме Павел да обяснява на Тимотей как трябва да построи църквата. Тук той обяснява осиновяването, което можем да прочетем от 1 Тимотей глава 2 стих 3 за това как нещата всъщност се отнасят към Бог, Исус и нас:

1 Тимотей 2:3 Това е добро и угодно на нашия Спасител Бог, 4 който желае всички хора да се спасят и да стигнат до познание на истината. 5 Защото има един Бог и един посредник между Бога и хората, човекът Христос Исус, 6 Който даде Себе Си откуп за всички, свидетелство на определеното време. 7 За това съм поставен за проповедник и апостол, който говоря истината, а не лъжа, учител на езичниците във вяра и истина.

Пасаж, който обяснява, че посредникът между нас, хората, и Бог е дал себе си. Значи месия.

Но това, което ме изненадва най-много, е, че Павел се обръща към Тимотей от всички хора, за да даде тези инструкции за обучение, който, подобно на него, няма никаква роля в църквата. Павел не обяснява знанията си на нито епископ, нито дякон, нито презвитер. По-скоро почти предполагам, защото иначе нямаше да знам какво може да се разбира под потомци от Македония на други места, друг пътуващ проповедник.

Така че ранната общност очевидно се е състояла от лидери на общността и пътуващи проповедници, които идват да увещават общността.

Не мислиш ли?

Wer eigentlich ist Timotheus?

Es ist überraschend, liebe Freunde, wenn wir im 1.Timotheusbrief im Kapitel 1 dem Vers 18 lesen, dass Weissagungen im Voraus über Timotheus ergangen sind. Weil man sich fragen könnte, woher der Weissager Timotheus im Vorfeld überhaupt kannte. Uns es aber auch brennend interessieren würde, was dies für Weissagungen waren.

1.Timotheus 1,18 Dieses Gebot gebe ich dir, mein Sohn Timotheus, nach den Weissagungen, die früher über dich ergangen sind, damit du in ihrer Kraft einen guten Kampf kämpfst

Und noch überraschender wird es dann, wenn wir sehen, dass Paulus Timotheus erklärt, wie dieser die Kirche aufbauen soll. Wie es sich eigentlich mit Gott, Jesus und uns verhält, er erklärt hier einen Adoptianismus, den wir ab dem 1.Timotheus Kapitel 2 Vers 3 nachlesen können:

1.Timotheus 2,3 Dies ist gut und wohlgefällig vor Gott, unserm Heiland, 4 welcher will, dass alle Menschen gerettet werden und sie zur Erkenntnis der Wahrheit kommen. 5 Denn es ist ein Gott und ein Mittler zwischen Gott und den Menschen, nämlich der Mensch Christus Jesus, 6 der sich selbst gegeben hat als Lösegeld für alle, als Zeugnis zur rechten Zeit. 7 Dazu bin ich eingesetzt als Prediger und Apostel – ich sage die Wahrheit und lüge nicht –, als Lehrer der Heiden im Glauben und in der Wahrheit.

Eine Stelle, die erklärt, dass sich der Mittler zwischen uns Menschen und Gott gegeben hat. Also ein Messias.

Am Meisten aber überrascht es mich, dass sich Paulus um diesen Lehransweisungen zu geben, ausgerechnet an Timotheus wendet, der so wie er selbst überhaupt keine Aufgabe in der Gemeinde hat. Paulus erklärt sein Wissen keinem Bischof, keinem Diakon, keinem Ältesten. Sondern, ich nehme es fast an, weil sonst wüsste ich nicht, was mit aus Mazedonien nachkommen an anderen Stellen gemeint sein könnte, einem anderen Wanderprediger.

So das die Urgemeinde offenbar aus Gemeindeleitungen und aus Wanderpredigern bestand, die kamen um die Gemeinde zu ermahnen.

Glaubst Du nicht?

Who actually is Timothy?

It is surprising, dear friends, when we read in 1 Timothy chapter 1, verse 18, that prophecies were made in advance about Timothy. Because one might ask how the prophecy even knew Timothy beforehand. But we would also be very interested to know what kind of prophecies these were.

1 Timothy 1:18 I give this commandment to you, my son Timothy, according to the prophecies that came before you, that in their strength you may fight the good fight

And it becomes even more surprising when we see Paul explaining to Timothy how he should build the church. Here he explains adoptianism, which we can read from 1 Timothy chapter 2 verse 3 on how things actually relate to God, Jesus and us:

1 Timothy 2:3 This is good and acceptable to God our Savior, 4 who desires all men to be saved and to come to the knowledge of the truth. 5 For there is one God, and one mediator between God and men, the man Christ Jesus, 6 who gave himself a ransom for all, a testimony in due time. 7 For this purpose I am appointed as a preacher and an apostle, speaking the truth and not lying, a teacher of the Gentiles in faith and truth.

A passage that explains that the mediator between us humans and God has given himself. So a messiah.

But what surprises me most is that Paul turns to Timothy of all people to give these teaching instructions, who, like himself, has no role at all in the church. Paul explains his knowledge to no bishop, no deacon, no elder. Rather, I almost assume so, because otherwise I wouldn't know what could be meant by descendants from Macedonia in other places, another traveling preacher.

So that the early community apparently consisted of community leaders and traveling preachers who came to admonish the community.

Do not you think?

Alleine kann ich nur verlieren, aber gemeinsam sind wir stark.
Wer mehr über mich erfahren will, dem empfehle ich meine Bücher

 Antworten

 Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!