Системата, към която да се стремим! Das anzustrebende System! The system to strive for!

27.09.2023 06:31
#1
avatar

Quelle: Institut Für Christliche Forschung (IFCF)

Изненадващо е, скъпи приятели, когато четем във 2 Коринтяни, глава 6, стихове от 3 до 10, какъв трябва да бъде един апостол. Защото: Според Павел апостолите не са нищо друго освен политическите администратори и строители на Царството Божие.

2 Коринтяни 6:3 И ние не се оскърбяваме с нищо, за да не бъде похулено това служение; 4 Но във всичко се показваме като слуги на Бога: в голямо търпение, в скърби, в трудности, в страхове, 5 в побоища, в затвори, в смут, в труд, в бдение, в пост, 6 в непорочност, в знание, в дълготърпение, в благост, в Светия Дух, в неувяхваща любов, 7 в словото на истината, в Божията сила, с оръжия на правда отдясно и отляво, 8 в чест и срам ; в зли слухове и добри слухове, като съблазнител и все пак правдив; 9 като неизвестното и все пак известно; като тези, които умират, и ето, ние живеем; като наказани, но неубити; 10 като онези, които са тъжни, но винаги се радват; отколкото бедните, но които правят много богати; като тези, които нямат нищо, но имат всичко.

Добре. Тук има някои споменавания, на които днешната политика би се изсмяла. Например, не се обиждайте. Представям си един-двама политици да кажат: какви глупости говори? Вие сте избран на длъжност. Нека погледнем неговия Герстел отстрани. След това бива разобличен в скандал. И отива за пенсията на политика.

Или други, които си мислят: Какви глупости говори за дълготърпение? В парламента важи основното правило.

И непознати? Честно казано, това не може да си позволи нито проповедник, нито политик. Следователно Пол оптимизира. Но: Павел не е ли особено поразителен, защото показва оптималната ситуация и че според собствените му твърдения самият той не може да живее?

Какво мислиш?

Das anzustrebende System!

Es ist überraschend, liebe Freunde, wenn wir im 2.Korintherbrief, im Kapitel 6 in den Versen 3 bis 10 lesen, wie ein Apostel sein sollte. Denn: Geht es nach Paulus, so sind Apostel nichts anderes als die politischen Verwalter und Errichter des Reich Gottes.

2.Korinther 6,3 Und wir geben in nichts irgendeinen Anstoß, damit dieser Dienst nicht verlästert werde; 4 sondern in allem erweisen wir uns als Diener Gottes: in großer Geduld, in Bedrängnissen, in Nöten, in Ängsten, 5 in Schlägen, in Gefängnissen, in Aufruhr, in Mühen, im Wachen, im Fasten, 6 in Lauterkeit, in Erkenntnis, in Langmut, in Freundlichkeit, im Heiligen Geist, in ungefärbter Liebe, 7 in dem Wort der Wahrheit, in der Kraft Gottes, mit den Waffen der Gerechtigkeit zur Rechten und zur Linken, 8 in Ehre und Schande; in bösen Gerüchten und guten Gerüchten, als Verführer und doch wahrhaftig; 9 als die Unbekannten und doch bekannt; als die Sterbenden, und siehe, wir leben; als die Gezüchtigten und doch nicht getötet; 10 als die Traurigen, aber allezeit fröhlich; als die Armen, aber die doch viele reich machen; als die nichts haben und doch alles haben.

Nun, gut. Es gibt hier einige Erwähnungen, welche in der heutigen Politik eher belächelt würden. Keinen Anstoß geben zum Beispiel. Da kann ich mir den einen oder anderen Politiker oder die eine oder andere Politikerin vorstellen, die darauf meint: Was redet der für einen Unsinn. Man wird in ein Amt gewählt. Schaut wir man sein Gerstel zur Seite bingt. Fliegt dann bei einem Skandal auf. Und geht in die Politikerpenision.

Oder andere, die meinen: Was redet der für einen Unsinn über Langmut. Im Parlament gilt doch das Faustrecht.

Und unbekannt? Das kann sich, wenn man ehrlich ist, weder ein Prediger noch ein Politiker leisten. Paulus optimiert daher. Aber: Fällt Paulus nicht gerade dadurch auf, dass er das optimale anzeigt, dass er dann, nach seinen eigenen Angaben, selbst auch nicht leben kann?

Was glaubst Du?

The system to strive for!

It is surprising, dear friends, when we read in 2 Corinthians, chapter 6, verses 3 to 10, what an apostle should be like. Because: According to Paul, apostles are nothing other than the political administrators and builders of the Kingdom of God.

2 Corinthians 6:3 And we give no offense whatsoever, lest this ministry be blasphemed; 4 But in all things we show ourselves to be servants of God: in great patience, in afflictions, in hardships, in fears, 5 in beatings, in prisons, in turmoil, in toils, in watching, in fasting, 6 in integrity, in knowledge, in long-suffering, in kindness, in the Holy Spirit, in unfading love, 7 in the word of truth, in the power of God, with weapons of righteousness on the right hand and on the left, 8 in honor and shame; in evil rumors and good rumors, as a seducer and yet truthful; 9 as the unknown and yet known; as those who die, and behold, we live; as those punished and yet not killed; 10 as those who are sad, but always rejoice; than the poor, but who make many rich; as those who have nothing and yet have everything.

Well. There are some mentions here that would be laughed at in today's politics. For example, don't give offense. I can imagine one or two politicians saying: What nonsense is he talking about? You are elected to office. Let's look at his Gerstel to the side. Then gets exposed in a scandal. And goes to the politician's pension.

Or others who think: What nonsense is he talking about long-suffering? The rule of thumb applies in Parliament.

And unknown? To be honest, neither a preacher nor a politician can afford that. Paul therefore optimizes. But: Isn't Paul particularly striking because he shows the optimal situation and that, according to his own statements, he himself cannot live?

What do you think?

Alleine kann ich nur verlieren, aber gemeinsam sind wir stark.
Wer mehr über mich erfahren will, dem empfehle ich meine Bücher

 Antworten

 Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!