Християнството: Произход от Рим? Christentum: Ursprung in Rom? Christianity: Origins in Rome?

24.09.2023 07:02
#1
avatar

Quelle: Institut Für Christliche Forschung (IFCF)

Учудващо е, скъпи приятели, колко често римските владетели решават, че са на страната на християните.

Първо, има Пилат, когото фарисеите могат да принудят само да осъди Исус, като кажат, че в противен случай вече няма да бъде приятел на императора. Библията съобщава няколко пъти, че Пилат всъщност е искал да освободи Исус.

Лука 23:4 Пилат каза на първосвещениците и на народа: Не намирам никаква вина в този човек.

Има обвинение на висшия съвет при Анания срещу Павел към управителя Феликс на Кесария, намираме това в Деянията на апостолите в глава 24 в стихове 2 до 21, което също просто позволява на висшия съвет да говори.

Никой наистина не иска да осъжда християните. Освен ако не сте принудени.

Апостол 24, 2 Когато беше призован, Тертул започна да го обвинява, казвайки: „Това, че живеем в голям мир под теб и че много неща са се подобрили за този народ чрез твоята грижа, 3 ние знаем това винаги и навсякъде заедно с всички Благодарност на ти, скъпи Феликс. 4 За да не ви задържам много, моля ви да ни изслушате накратко с вашата милост. 5 Ние знаем, че този човек е зъл и че всява проблеми сред всички евреи по света и че е водач на сектата на назаряните. 6-7 Той също се опита да оскверни храма. Хванахме го.[2] 8 Когато го прегледаш, сам ще можеш да разбереш за него всичко, в което го обвиняваме. 9 Юдеите също потвърдиха това и казаха, че е така. 10 Но когато управителят му даде знак да говори, Павел отговори: „Понеже зная, че ти си бил съдия сред този народ от много години, ще защитя каузата си смело. 11 Ще забележите, че нямах повече от дванадесет дни, откакто отидох в Ерусалим да се поклоня. 12 И не ме намериха нито в храма, нито в синагогите, нито в града да споря с някого или да вдигам смут между народа. 13 Те също не могат да ви докажат това, в което сега ме обвиняват. 14 Но това ви признавам, че служа на Бога на бащите си според начина, който те наричат ​​секта, вярвайки на всичко, което е написано в закона и в пророците. 15 Имам същата надежда в Бога, която имат и те, а именно, че ще има възкресение на праведните и неправедните. 16 Ето какво правя, за да имам винаги чиста съвест пред Бога и човеците. 17 Но след няколко години дойдох да донеса милостиня и да принеса жертви за моя народ. 18 Докато се очиствах в храма, без много тълпа и безредици, 19 някои юдеи от провинция Азия ме намериха. Сега трябва да са тук пред вас и да ме съдят, ако имат нещо против мен. 20 Или нека те сами да кажат каква несправедливост намериха, когато застанах пред Синедриона; 21 Освен тази една дума, която извиках, докато стоях сред тях, днес съм обвинен от вас поради възкресението на мъртвите.

И така намираме множество пасажи, в които Висшият съвет е отхвърлен като обвинител. Божия защита? Бог, който повлия на невярващите като римляните? Или първоначалната християнска вяра всъщност идва от Рим?

Какво мислиш?

Christentum: Ursprung in Rom?

Es ist überraschend, liebe Freunde, wie oft doch römische Machthaber sich dazu entschlossen haben, dass sie auf Seiten der Christen stehen.

Da ist einmal Pilatus, den die Pharisäer nur mit der Aussage zwingen können, dass dieser sonst kein Freund des Kaisers mehr wäre, um Jesus zu verurteilen. Mehrfach berichtet die Bibel, dass Pilatus Jesus eigentlich frei geben wollte.

Lk 23,4 Pilatus sprach zu den Hohenpriestern und zum Volk: Ich finde keine Schuld an diesem Menschen.

Da ist die Anklage des hohen Rates unter Hananias gegenüber dem Paulus beim Stadthalter Felix von Cäsarea, wir finden dies in der Apostelgeschichte im Kapitel 24 in den Versen 2 bis 21, der den Hohen Rat auch einfach reden lässt.

Niemand will die Christen wirklich verurteilen. Außer man wird gezwungen.

Apostg. 24, 2 Als der aber herbeigerufen worden war, fing Tertullus an, ihn anzuklagen, und sprach: Dass wir in großem Frieden leben unter dir und dass sich für dieses Volk vieles gebessert hat durch deine Fürsorge, 3 das erkennen wir allezeit und allenthalben mit aller Dankbarkeit an, hochgeehrter Felix. 4 Damit ich dich aber nicht zu lange aufhalte, bitte ich dich, du wollest uns kurz anhören in deiner Güte. 5 Wir haben erkannt, dass dieser Mann schädlich ist und dass er Aufruhr erregt unter allen Juden auf dem ganzen Erdkreis und dass er ein Anführer der Sekte der Nazoräer[1] ist. 6-7 Er hat auch versucht, den Tempel zu entweihen. Ihn haben wir ergriffen.[2] 8 Wenn du ihn verhörst, kannst du selbst das alles von ihm erkunden, wessen wir ihn verklagen. 9 Auch die Juden bekräftigten das und sagten, es verhielte sich so. 10 Paulus aber antwortete, als ihm der Statthalter winkte zu reden: Weil ich weiß, dass du in diesem Volk nun viele Jahre Richter bist, will ich meine Sache unerschrocken verteidigen. 11 Du kannst feststellen, dass ich nicht mehr als zwölf Tage hatte, seit ich nach Jerusalem hinaufzog, um anzubeten. 12 Und sie haben mich weder im Tempel noch in den Synagogen noch in der Stadt dabei gefunden, wie ich mit jemandem gestritten oder einen Aufruhr im Volk gemacht hätte. 13 Sie können dir auch nicht beweisen, wessen sie mich jetzt verklagen. 14 Das bekenne ich dir aber, dass ich nach dem Weg[3], den sie eine Sekte nennen, dem Gott meiner Väter so diene, dass ich allem glaube, was geschrieben steht im Gesetz und in den Propheten. 15 Ich habe die Hoffnung zu Gott, die auch sie selbst haben, nämlich dass es eine Auferstehung der Gerechten wie der Ungerechten geben wird. 16 Darin übe ich mich, allezeit ein unverletztes Gewissen zu haben vor Gott und den Menschen. 17 Nach mehreren Jahren aber bin ich gekommen, um Almosen für mein Volk zu überbringen und zu opfern. 18 Als ich mich im Tempel reinigte, ohne viel Volks und Aufruhr, fanden mich dabei 19 einige Juden aus der Provinz Asia. Die sollten jetzt hier sein vor dir und mich verklagen, wenn sie etwas gegen mich hätten. 20 Oder lass diese hier selbst sagen, was für ein Unrecht sie gefunden haben, als ich vor dem Hohen Rat stand; 21 es sei denn dies eine Wort, das ich rief, als ich unter ihnen stand: Um der Auferstehung der Toten willen werde ich von euch heute angeklagt.

Und so finden wir zahlreiche Stellen, bei denen der Hohe Rat als Ankläger abgewiesen wird. Schutz Gottes? Ein Gott der auf Ungläubige wie die Römer Einfluss hatte? Oder stammt der ursprüngliche christliche Glaube eigentlich aus Rom?

Was glaubst Du?

Christianity: Origins in Rome?

It is surprising, dear friends, how often Roman rulers have decided that they are on the side of the Christians.

There is Pilate, whom the Pharisees can only force to condemn Jesus by saying that he would otherwise no longer be a friend of the emperor. The Bible reports several times that Pilate actually wanted to release Jesus.

Luke 23:4 Pilate said to the chief priests and the people, I find no guilt in this man.

There is the accusation of the high council under Ananias against Paul to the governor Felix of Caesarea, we find this in the Acts of the Apostles in chapter 24 in verses 2 to 21, which also simply lets the high council speak.

Nobody really wants to condemn Christians. Unless you are forced.

Apostle 24, 2 When he was summoned, Tertullus began to accuse him, saying, “That we live in great peace under you and that many things have improved for this people through your care, 3 we know this always and everywhere together with everyone Gratitude to you, dear Felix. 4 So that I don't keep you too long, I ask you to listen to us briefly in your kindness. 5 We have known that this man is evil and that he is stirring up trouble among all the Jews throughout the world and that he is a leader of the Nazarene sect. 6-7 He also tried to desecrate the temple. We have seized him.[2] 8 When you examine him, you yourself will be able to find out about him all the things we are accusing him of. 9 The Jews also confirmed this and said that it was so. 10 But when the governor beckoned him to speak, Paul answered, "Because I know that you have been a judge among this people for many years, I will defend my cause boldly. 11 You will notice that I have not had more than twelve days since I went up to Jerusalem to worship. 12 And they did not find me in the temple, or in the synagogues, or in the city, arguing with anyone, or making a commotion among the people. 13 Neither can they prove to you what they are now accusing me of. 14 But I confess this to you, that I serve the God of my fathers according to the way that they call a sect, believing everything written in the law and in the prophets. 15 I have the same hope in God that they also have, namely, that there will be a resurrection of the just and the unjust. 16 This is what I practice to always have a clear conscience before God and men. 17 But after several years I came to bring alms and to offer sacrifices for my people. 18 As I was purifying myself in the temple, without much crowd or commotion, 19 some Jews from the province of Asia found me. They should be here in front of you now and sue me if they had anything against me. 20 Or let these themselves say what injustice they found when I stood before the Sanhedrin; 21 Unless this one word which I cried as I stood among them, I am accused of you this day because of the resurrection of the dead.

And so we find numerous passages in which the High Council is dismissed as an accuser. Protection of God? A God who influenced unbelievers like the Romans? Or did the original Christian faith actually come from Rome?

What do you think?

Alleine kann ich nur verlieren, aber gemeinsam sind wir stark.
Wer mehr über mich erfahren will, dem empfehle ich meine Bücher

 Antworten

 Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!