Кой е написал Евангелието на Йоан? Wer schrieb das Johannesevangelium? Who wrote the Gospel of John?

18.05.2024 05:57
#1
avatar

Quelle: Institut Für Christliche Forschung (IFCF)

Често, скъпи приятели, когато питате теолозите в евангелския лагер, ние приписваме Евангелието на Йоан на ученика Йоан, защото научаваме в Евангелието на Йоан, че Исус би му казал, че ще живее до второто пришествие. Това е краят на Евангелието от Йоан.

Йоан 21:20 И Петър се обърна и видя ученика да върви след него, когото Исус обичаше, който също беше легнал на гърдите му на вечерята и казваше: Господи, кой е този, който Те предава? 21 Когато Петър го видя, каза на Исус: Господи, какво ще стане с този човек? 22 Исус му каза: Ако искам да остане, докато дойда, какво те засяга? Ти ме следваш! 23 Тогава между братята се надигна дума, която казваше: Този ученик няма да умре. Но Исус не му каза: Той няма да умре, а по-скоро: Ако искам да остане, докато дойда, какво ти е? 24 Това е ученикът, който свидетелства и записа тези неща, и знаем, че свидетелството му е вярно.

Нещо, което, ако се вярва на тълкуванията на апостол Павел, той също е правил. Който изрично посочва, че е видял завръщането на Исус в облаците.

1 Коринтяни 9:1 Не съм ли свободен? Не съм ли апостол? Не съм ли виждал Исус, нашия Господ? Не си ли мое творение в Господа?

Това обаче не е нашата тема днес. Днес ние сме по-заинтересовани от много изненадващия край на Евангелието на Йоан, защото там един Йоан се опитва да обясни защо не е живял, докато Исус се завърна.

Де факто, ученикът Йоан вероятно вече е умрял по времето, когато е написано Евангелието на Йоан. Но тъй като хората никога не са забелязвали завръщането и не са го разпознали до днес, те са изправени пред мистерията защо предсказанието за продължаване на живота до завръщането не е правилно.

Следователно е много вероятно допълнение към Евангелието на Йоан. Така че критиката „Това, което не се вписва в църковната вяра, просто е направено да пасва“ със сигурност е оправдана.

Библията всъщност беше променена чрез премахване на апокрифите и правене на промени.

Не мислиш ли?

Wer schrieb das Johannesevangelium?

Häufig, liebe Freunde, wir das Johannesevangelium, wenn man Theologen des evangelikalen Lagers fragt, dem Jünger Johannes zugeschrieben.Weil wir im Johannesevangelium erfahren, dass doch Jesus diesem gesagt hätte, dass er bis zur Wiederkunft weiterlebt. So das Ende des Johannesevangeliums.

Johannes 21,20 Petrus aber wandte sich um und sah den Jünger folgen, den Jesus lieb hatte, der auch beim Abendessen an seiner Brust gelegen und gesagt hatte: Herr, wer ist’s, der dich verrät? 21 Als Petrus diesen sah, spricht er zu Jesus: Herr, was wird aber mit diesem? 22 Jesus spricht zu ihm: Wenn ich will, dass er bleibt, bis ich komme, was geht es dich an? Folge du mir nach! 23 Da kam unter den Brüdern die Rede auf: Dieser Jünger stirbt nicht. Aber Jesus hatte nicht zu ihm gesagt: Er stirbt nicht, sondern: Wenn ich will, dass er bleibt, bis ich komme, was geht es dich an? 24 Dies ist der Jünger, der das bezeugt und aufgeschrieben hat, und wir wissen, dass sein Zeugnis wahr ist.

Etwas, dass dieser, glaubt man den Auslegungen des Apostel Paulus wohl auch getan hat. Der ausdrücklich darauf verweist, dass er das Wiederkommen Jesu in den Wolken gesehen hätte.

1Kor 9,1 Bin ich nicht frei? Bin ich nicht ein Apostel? Habe ich nicht Jesus, unsern Herrn, gesehen? Seid nicht ihr mein Werk in dem Herrn?

Das ist allerdings nicht unser heutiges Thema. Interessieren tut uns heute mehr die sehr überraschende Endung des Johannesevangeliums, weil dort ein Johannes versucht zu erklären, warum er nicht weitergelebt habe, bis Jesus wiederkam.

De facto der Jünger Johannes also zu dem Zeitpunkt, an dem das Johannesevangelium geschrieben wurde, wohl schon verstorben war. Da man aber die Wiederkunft niemals wirklich wahrgenommen hat, sie bis heute nicht erkannte, vor dem Rätsel steht, warum die Voraussage des Weiterlebens bis zur Wiederkehr nicht stimmt.

Es handelt sich daher mit hoher Wahrscheinlichkeit um einen Nachtrag zum Johannesevangelium. So das die Kritik “Was nicht zum kirchlichen Glauben passt, wird einfach passend gemacht“ wohl durchaus berechtigt ist.

Die Bibel durch Entfernung der Apokryphen und Änderungen tatsächlich auch verändert wurde.

Glaubst Du nicht?

Who wrote the Gospel of John?

Often, dear friends, when you ask theologians in the evangelical camp, we attribute the Gospel of John to the disciple John. Because we learn in the Gospel of John that Jesus would have told him that he would live on until the second coming. This is the end of the Gospel of John.

John 21:20 And Peter turned and saw the disciple following whom Jesus loved, who also had lain on his breast at supper, saying, Lord, who is he that betrayeth thee? 21 When Peter saw him, he said to Jesus, Lord, what shall happen to this man? 22 Jesus saith unto him, If I will that he tarry till I come, what is it to you? You follow me! 23 Then a saying arose among the brethren, saying, This disciple will not die. But Jesus did not say to him, He will not die, but rather, If I want him to stay until I come, what is it to you? 24 This is the disciple who testified and recorded these things, and we know that his testimony is true.

Something that, if you believe the Apostle Paul's interpretations, he also did. Who expressly points out that he saw the return of Jesus in the clouds.

1Cor 9:1 Am I not free? Am I not an apostle? Have I not seen Jesus our Lord? Are you not my workmanship in the Lord?

However, that is not our topic today. Today we are more interested in the very surprising ending of the Gospel of John, because there a John tries to explain why he did not live until Jesus came back.

De facto, the disciple John had probably already died at the time the Gospel of John was written. But since people have never really noticed the return and have not recognized it until today, they are faced with the mystery of why the prediction of continued life until the return is not correct.

It is therefore very likely an addendum to the Gospel of John. So the criticism “What doesn’t fit with church belief is simply made to fit” is certainly justified.

The Bible was actually changed by removing the apocrypha and making changes.

Do not you think?

Alleine kann ich nur verlieren, aber gemeinsam sind wir stark.
Wer mehr über mich erfahren will, dem empfehle ich meine Bücher

 Antworten

 Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!