Кой беше Пол? Wer war Paulus? Who was Paul?

09.04.2024 06:57
#1
avatar

Quelle: Institut Für Christliche Forschung (IFCF)

Изненадващо е, скъпи приятели, когато погледнете в Новия завет, за да видите кой всъщност е този Павел.

Така. Родното му място вероятно е Тарсус в днешна Турция.

Деяния 9:11 ГОСПОД му каза: Стани и иди на улицата, наречена Права, и попитай в къщата на Юда за човек на име Савел от Тарс. Защото ето, той се моли

И е изненадващо, че той очевидно дори е имал свой град на негово име. По време на ареста си той твърди, че е римски гражданин по рождение.

Деяния 22:25 И когато го връзваха за бичуване, Павел каза на стотника, който стоеше наоколо: Позволено ли е между вас да бичувате без присъда човек, който е римски гражданин? 26 Когато стотникът чу това, отиде при хилядника и му каза, казвайки: Какво ще правиш? Този човек е римски гражданин. 27 Тогава капитанът дойде при него и го попита: „Кажи ми, ти римски гражданин ли си?“ Но той каза: Да. 28 Тогава полковникът каза: Придобил съм това гражданство за много пари. Но Павел каза: Но аз съм роден като римски гражданин.

На друго място той казва, че принадлежи към партията на фарисеите.

Деяния 23:6 И като разбра Павел, че една част са садукеи, а друга част фарисеи, той извика в синедриона: Хора, братя, аз съм фарисей и син на фарисеи. Обвинен съм заради надеждата и възкресението на мъртвите.

Кой е бил майстор на палатки като професия:

Деяния 18:3 И понеже имаше същия занаят, той остана при тях и работеше; Те били майстори на палатки по професия.

Дали Тарсус, подобно на Ерусалим, е римска територия, в която местното управление също е било свалено? Като Дома на Давид?

Какво мислиш?

Wer war Paulus?

Es ist überraschend, liebe Freunde, wenn man einmal im Neuen Testament schaut, wer dieser Paulus eigentlich gewesen ist.

Nun. Seine Geburtsstadt dürfte Tarsus in der heutigen Türkei gewesen sein.

Apg 9,11 Der Herr sprach zu ihm: Steh auf und geh in die Straße, die die Gerade heißt, und frage in dem Haus des Judas nach einem Mann mit Namen Saulus von Tarsus. Denn siehe, er betet

Und es ist überraschend, dass er seine Stadt offenbar sogar in seinem Namen trug. Während dem er sich bei seiner Verhaftung darauf beruft, von Geburt an ein römischer Bürger zu sein.

Apostelgeschichte 22,25 Als sie ihn aber zum Geißeln festbanden, sprach Paulus zu dem Hauptmann, der dabeistand: Ist es erlaubt bei euch, einen Menschen, der römischer Bürger ist, ohne Urteil zu geißeln? 26 Als das der Hauptmann hörte, ging er zu dem Oberst und berichtete ihm und sprach: Was willst du tun? Dieser Mensch ist römischer Bürger. 27 Da kam der Oberst zu ihm und fragte ihn: Sage mir, bist du römischer Bürger? Er aber sprach: Ja. 28 Da sagte der Oberst: Ich habe dies Bürgerrecht für viel Geld erworben. Paulus aber sprach: Ich aber bin schon als römischer Bürger geboren.

An einer anderen Stelle mitteilt, der Partei der Pharisäer anzugehören.

Apg 23,6 Als aber Paulus erkannte, dass ein Teil Sadduzäer war und der andere Teil Pharisäer, rief er im Hohen Rat: Ihr Männer, liebe Brüder, ich bin ein Pharisäer und ein Sohn von Pharisäern. Ich werde angeklagt um der Hoffnung und um der Auferstehung der Toten willen.

Der als Beruf den Beruf Zeltmacher ausübte:

Apg 18,3 Und weil er das gleiche Handwerk hatte, blieb er bei ihnen und arbeitete; sie waren nämlich von Beruf Zeltmacher.

War Tarsus also wie Jerusalem ein römisches Gebiet, in welchem die dortige Herrschaft ebenfalls abgesetzt worden war? So wie das Haus Davids?

Was glaubst Du?

Who was Paul?

It is surprising, dear friends, when you look in the New Testament to see who this Paul actually was.

So. His birthplace was probably Tarsus in what is now Türkiye.

Acts 9:11 The LORD said to him, Arise, and go into the street called Straight, and inquire in the house of Judas for a man whose name is Saul of Tarsus. For behold, he prays

And it's surprising that he apparently even had his city in his name. During his arrest he claims to have been a Roman citizen by birth.

Acts 22:25 And as they tied him up to scourge, Paul said to the centurion who stood by, Is it lawful among you to scourge without judgment a man who is a Roman citizen? 26 When the centurion heard this, he went to the captain and told him, saying, What will you do? This person is a Roman citizen. 27 Then the captain came to him and asked him, “Tell me, are you a Roman citizen?” But he said: Yes. 28 Then the colonel said: I have acquired this citizenship for a lot of money. But Paul said: But I was born a Roman citizen.

In another place he says that he belongs to the Pharisee party.

Acts 23:6 And when Paul knew that one part were Sadducees and the other part Pharisees, he cried out in the council, Men, brethren, I am a Pharisee and the son of Pharisees. I am accused for the sake of hope and the resurrection of the dead.

Who was a tent maker as a profession:

Acts 18:3 And because he had the same trade, he remained with them and worked; They were tent makers by trade.

So was Tarsus, like Jerusalem, a Roman territory in which the local rule had also been deposed? Like the House of David?

What do you think?

Alleine kann ich nur verlieren, aber gemeinsam sind wir stark.
Wer mehr über mich erfahren will, dem empfehle ich meine Bücher

 Antworten

 Beitrag melden
Bereits Mitglied?
Jetzt anmelden!
Mitglied werden?
Jetzt registrieren!